NIEUWSPAGINA

Hieronder vindt u een overzicht van onze nieuwsberichten.

Wilt u op de hoogte blijven van al onze updates? Like dan zeker ook even onze Facebookpagina: 

https://www.facebook.com/Damocraftfishingboats

 

Update vrijdag 11 februari 2022

 
De bouw van de Damocraft 1750 is zo goed als gereed.
 
Het houtpakket voor de custom made hengelbak en custom indeling van de gehele boot, op wens van de klanten Henk en Erik Westerhof, is volledig passend gemaakt en de stoffering van de houten onderdelen en de binnenzijde van de kasten is in volle gang.

Update vrijdag 19 november 2021

 
De Damocraft 1750 is inmiddels terug van de spuiter waar deze volledig is gespoten volgens ons verfsysteem. Dit verfsysteem bestaat uit: 2 epoxylagen, 1 primerlaag en 4 aflaklagen. Vervolgens is de boot voorzien van een gave striping.
 
Daarnaast is de Pega Damocraftliner 1800 trailer, voorzien van multirollen, inmiddels geleverd en begint nu het afbouwproces in onze afbouwhal.

Update vrijdag 29 oktober 

Het volledige casco is inmiddels klaar en ziet er zeer strak uit.
Alle lassen zijn getest volgens ons eigen kwaliteitssysteem. De brandstoftank is onder druk getest en voorzien van een goedgekeurd afperscertificaat. Inmiddels is de boot op transport gegaan naar onze spuiter waar de boot wordt voorzien van ons verfsysteem.

Het wordt een echte vismachine!!

De boot is aan de binnenzijde reeds volledig afgelast en gaat volgende week op zijn kop op onze botenkar om aan de onderzijde volledig afgelast te worden. De boot wordt daarna terug gedraaid op de botenkar om de brandstoftank te lassen en te plaatsen. Voordat de tank geplaatst wordt, is deze volledig afgeperst en voorzien van een afperscertificaat.
We houden jullie op de hoogte

Update vrijdag 1 oktober 2021

Het aluminium casco van de Damocraft 1750 “Osprey”is inmiddels in een ver gevorderd stadium beland.
De buitenste huidplaten, welke net als de bodemplaten een dikte hebben van 5 mm, zijn inmiddels al aanwezig en de dwarspanten voor de binnenhuidbeplating worden ook al zichtbaar.
De hengelkastruimte is aangebracht, samen met de zittingen van de brandstoftank en vloerondersteuningen. Zoals altijd worden alle lassen via ons intern kwaliteitssysteem gecontroleerd.

Update maandag 27 september 2021

Het casco begint vorm te krijgen. Inmiddels zijn de langspanten en dwarsspanten in het casco gelast.

Update vrijdag 17 september 2021

We zijn volop bezig met het lassen van het casco van de Damocraft 1750 ’’Osprey’’ W (widebody) en de contouren beginnen langzaam zichtbaar te worden.
Zie hieronder het foto overzicht van de vorderingen tot nu toe.

Het snijpakket is binnen!

Op 19 augustus berichten we jullie al dat we bezig zijn met de bouw van een Damocraft 1750 ’’Osprey’’ W (widebody). Inmiddels is het snijpakket binnen en kunnen de eerste constructiewerkzaamheden gaan beginnen.
We zullen jullie, net als bij de bouw van de Damocraft 2000 Bald Eagle, ook van het gehele bouwproces van deze mooie boot op de hoogte houden.

We gaan een Damocraft 1750 ”Osprey” (widebody) bouwen!

Henk en Erik Westerhof zijn regelmatige deelnemers aan het NK snoekbaars en zijn toe aan een nieuwe visboot.
Zij hebben na een verkennend marktonderzoek uiteindelijk gekozen voor een Damocraft 1750 ‘’Osprey’’ console versie.
De boot heeft een lengte van 525 cm en een breedte van 223 cm (widebody). Verder is de indeling van de boot volledig custom en op wensen van Henk en Erik ontworpen. Kortom, de ultieme roofvismachine, welke wordt gemotoriseerd met een Suzuki 175 pk en de boot komt te staan op een Pega Damocraftliner met multirollen.

 

Wij danken Henk en Erik voor het in ons gestelde vertrouwen!

 

Update vrijdag 14 mei

Goed nieuws. De Damocraft 2000 Bald Eagle is volledig afgebouwd! Na het doorlopen van een mooi proces is het bouwproces afgerond.
Opsomming proces:
• ontwerp snijpakket en bouw casco;
• aanbrengen dwarsspanten;
• aanbrengen 5mm huidplaten;
• fabricatie brandstoftank;
• divers laswerk binnen- en buitenzijde;
• aanbrengen bekabeling;
• aanbrengen 2 epoxy verflagen en 4 laklagen (door BVT Motorpaint);
• aanbrengen hengelcompartiment en kast;
• stofferen van de gehele binnen en bovenzijde;
• aanbrengen van een custom made wraplaag (door by Daisy).
Onderstaand zien jullie een fotocollage van het gehele proces tot en met oplevering van onze eerste Damocraft 2000 Bald Eagle.
We zijn ontzettend trots op deze prachtige boot en zien nu al uit naar de bouw van de volgende exemplaren!

Update vrijdag 26 maart

De Damocraft 2000 is vanuit BVT motorpaint gearriveerd om verder te gaan afbouwen. Als eerste worden de pvc mantelbuizen aangebracht van de toekomstige bestuurdersconsole en vanaf het accu-compartiment voor de frontroller. Ook worden de pvc buizen aangebracht voor acht stuks hengelbuizen in de hengelkast. De brandstof vulleiding is ook al aangesloten op de brandstoftank en vulpunt. De brandstoftank krijgt een afzonderlijke ontluchtingsleiding naar de zijkant van de boot.

Volgende halte is het stofferen van de binnenkant van de kasten aan de voorzijde.

Update vrijdag 12 maart

De boot is, bij onze vaste spuiter BVT motorpaint, voorbereid door het hele spuit gedeelte nauwgezet te schuren zodat een goede hechting van het marine-laksysteem wordt bereikt.

Daarna is de boot voorzien van een 2-laags epoxy verfsysteem waarbij tussen elke laag een droogtijd van 40 uur wordt aangehouden.  Na de 2 epoxy verflagen voor de hechting en voorkoming van oxidatie is de boot voorzien van 4 laklagen. Met dit marine- verfsysteem zijn onze boten uitstekend bestand tegen de zware belasting van het water en de weersinvloeden.

Update 5 maart Damocraft 2000

De brandstoftank is inmiddels voorzien van klotsschotten
en alle compartimenten van de Damocraft brandstoftanks krijgen een toegangsluik voor inspectie.
De brandstoftank is volgens de regelgeving afgeperst en voorzien van een certificaat. Ook de aansluitpunten voor de aanzuigleiding, vulleiding en de vlotter zijn reeds aangebracht.
Volgende halte voor de demoboot is de spuiterij.

Update februari 2021 Damocraft 2000

We hebben de Damocraft 2000 Bald Eagle demo boot inmiddels volledig afgelast zowel aan de binnenzijde als aan de buitenzijde. Onze boten worden volledig onder CE-keur gefabriceerd en geleverd. Het toegepaste zeewaterbestendige aluminium voor de bodem heeft een dikte van 4 mm.

De huidplaten hebben een dikte van 5 mm om kromtrekken tijdens lassen zoveel mogelijk tegen te gaan.

Update april Damocraft 2000

Omdat het nog erg rustig is met nieuwe opdrachten, wordt er veel laswerk tussendoor uitgevoerd.

De Damocraft 2000 begint een serieuze gestalte te worden. Het (af) laswerk aan de binnenzijde is voor 80% gereed. Hierna kunnen de binnenwanden worden aangebracht en afgelast. Ook de brandstoftank zittingen en de opleggingen voor de dekken worden vervolgens aangebracht.

Verder staat op de planning het volledig aflassen van de buitenzijde van de boot welke hiervoor meerdere keren wordt gedraaid. Inmiddels is de (optionele) brandstoftank voor de Damocraft 2000 in prefab uitgevoerd. Een optionele aluminium brandstoftank wordt gemaakt van 6 mm aluminium en volledig afgelast aan zowel binnenzijde als buitenzijde. De tanks worden voorzien van klots schotten en per compartiment krijgt de tank een inspectieluik zodat alle compartimenten kunnen worden geïnspecteerd. De benodigde aansluitingen op tank, zoals vulpunt, ontluchting, vlotter en motoraanzuiging moeten nog worden aangebracht.

Damocraft levert haar aluminium brandstoftanks met een afperscertificaat. Nadat de tank volledig is geassembleerd, ondergaat deze een lektest door middel van een afpersdruk waarin de aansluitpunten worden meegenomen. Elke Damocraft aluminium brandstoftank wordt voorzien van een afpers certificaat.

Update februari 2019

Het laswerk aan onze eigen Damocraft 2000 heeft even stilgelegen vanwege overige opdrachten.

Inmiddels zijn alle dwars- en langs spanten aangebracht en zijn ook de huidplaten van 5 mm aangebracht. De doorvoerkokers, welke gebruikt gaan worden voor de doorvoer van alle electrakabels etc., zijn aangebracht. Vanaf de achterzijde naar de console in de vorm van een vierkante koker.

Vanaf de console naar de punt met 2 kleine kokers, van links naar rechts achterzijde door een aluminium buis, vanaf de accubak onder de hengelkast naar de boeg ook een aluminium buis. Hiermee zorgen we dat alle bekabeling veilig in buizen en kokers ligt en later heel makkelijk vervangen kunnen worden.

De boot wordt nu aan de binnenzijde compleet afgelast alvorens de huidplaten aan de binnenzijde en de randplaten te kunnen plaatsen. Daarnaast wordt ook de tank, welke gemaakt wordt van 6 mm aluminium gehecht, afgelast en afgeperst, ter controle op lekkages.

Update

De bouw van de Damocraft 2000 ”Bald Eagle” vordert gestaag. Het casco is zo goed als klaar. Alle langs- en dwarsspanten zijn inmiddels aangebracht. De huidplaten dienen nog aangebracht te worden aan zowel de binnen als de buitenkant, zodat de boot vervolgens aan de binnen en buitenzijde volledig afgelast kan worden. Daarna gaan we beginnen aan het fabriceren van de tank.

Wordt vervolgd. 

We zijn begonnen!!!

Het snijpakket is afgeleverd en momenteel wordt de eerste Damocraft 2000 ”Bald Eagle” geproduceerd. Hierboven ziet u al een kleine fotoreportage van de eerste werkzaamheden.

Uiteraard houden we jullie op de hoogte van het gehele proces.

Welkom bij Damocraft Fishingboats

Momenteel zijn we erg druk bezig met het inrichten en vullen van onze websit, het kan hierdoor voorkomen dat de website nog niet helemaal optimaal werkt. We nodigen u uit om een kijkje te nemen en mocht u vragen en of opmerkingen hebben dan horen wij dat uiteraard graag.

U kunt contact met ons opnemen via mail: info@damocraft.nl